محل تبلیغات شما

همزمان با افزایش برندها، رقابت بیشتری میان نام‌های تجاری آغاز شد که نتیجه آن حجم بیشتری از آگهی‌های تبلیغاتی بود. در این بازار رقابتی مخاطبین و مصرف کنندگان تعیین کننده ماندگاری برند بودند و هستند که هریک خواسته‌ای متفاوت داشتند. تامین این نیازها مستم تبلیغات هدفمند بود، طوری که با مشخص کردن هدف و پرسیدن سوالات درست بتوان اثری موفق خلق کرد:

  • کدام مصرف کننده تبلیغات شما را خواهد دید؟
  • تبلیغات این محصول باید چگونه باشد؟
  • تبلیغات شما چه منافعی دارد؟
  • چه تحقیقاتی پیش از تبلیغات باید انجام گیرد؟
  • چه تبلیغاتی بیشترین توجه را برمی‌انگیزد؟
  • چه تبلیغاتی منجر به فروش بیش‌تر خواهد شد؟
  • چه تبلیغاتی وفاداری بیشتری در مشتریان ایجاد خواهد کرد؟

اصول کلی بازار رقابت

در بازار رقابت، چند اصول کلی وجود دارند که می‌تواند به ایجاد تبلیغاتی موثر با کارایی بیش‌تری کمک کند. در این مقاله به برخی از شاخصه‌هایی که می‌تواند برای خلق یک تبلیغات هدفمند مهم باشد، اشاره شده است:

گزیده‌گو باشید

در دورانی که عجله و شتابزدگی بخشی از زندگی روزمره شده است باید سعی کنید صریح و مختصر بر روی خدمات مهمی از محصول تمرکز کنید. چرا که گنجاندن پیام‌های بسیار زیاد در یک تبلیغ یا استفاده از رسانه‌های گسترده و متعدد تنها باعث مقابله مشتری می‌شود.

با زمان پیش بروید

اختراعات دیروز ارزش خود را از دست داده‌اند و محصولات به روز شده‌اند؛ سلیقه‌ها در همین راستا روز به روز شکلی متفاوت‌تر پیدا می‌کنند، پس باید گروه مخاطب خود را بشناسید و متناسب با نوع نگاهشان تبلیغ کنید.

داستانی قابل باور بگویید

پژوهشی که توسط «الیگوی و مدر» انجام گرفته نشان می‌دهد که یک سوم آگهی‌ها درست فهمیده نمی‌شوند. از این‌رو بسیار مهم است که داستانی قابل فهم پشت یک ایده تبلیغاتی باشد. درواقع می‌توان گفت:

  • داستان‌ها، میانبرهایی هستند که استفاده میشوند چون زیر بار این همه اطلاعات کمرتان خم می‌شود و برای کشف همه جزئیات فرصت ندارید. باید گفت داستان‌های عالی به موفقیت ختم می شوند، چون توانایی درگیر کردن تصورات بزرگ و مهم را دارند.
  • همیشه موضوعاتی هستند که توجه بیش‌تری را جلب می کنند. برای نمونه نوزادان و حیوانات، افراد مشهور، افرادی با لباس‌های غیرعادی و فجایع همیشه به عنوان موضوعاتی تاثیرگذار در تبلیغات شناخته می‌شوند.
  • اگر خواهان خلق یک تبلیغ موثر هستید می‌توانید از طریق این موضوعات توجه مخاطب را جلب کنید.

به جای تحمیل، ترغیب کنید

هیچ کس طرفدار گفتگوی یک طرفه نیست و از آن بدتر دادن وعده‌ای است که به آن عمل نکنید. با این کار در نهایت اعتماد مخاطب خود را از دست خواهید داد.
مهم است که مخاطب هدف خود را بشناسید و با در نظر گرفتن بودجه تبلیغاتی به شکل ساده‌ای مخاطب را ترغیب کنید. هر چند که تکرار در به نمایش گذاشتن یک تبلیغ مهم است، اما اگر شما تاثیرگذار باشید لازم نیست که با تکرار متعدد تبلیغ محصول، مزاحمتی برای مخاطبان ایجاد کنید.

رسانه مناسب را تشخیص دهید

سهم بازار هر کمپانی به طور مستقیم با تلاش‌های تبلیغاتی آن نسبت دارد. اینکه چه رسانه‌ای برای چه تبلیغی مناسب است می‌تواند باعث موفقیت چشم‌گیری در فروش محصول شود.

تلویزیون، رسانه چند حسی معتبر است، هنوز هم آگهی‌های تلویزیونی سهم بسزایی در خرید یک محصول دارند. رادیو، رسانه‌ای خودمانی و شخصی است؛ حذف تصویر در این رسانه باعث شده تبلیغات بتواند تخیل مخاطب را درگیر کند. بیلبوردها این امکان را می‌دهند تا در سطح شهر باشید، اما احتمالا بیشترین رسانه‌ای است که احتیاج به تمایز دارد، چرا که باید در فرصتی کم توجه مخاطب را جلب کنند؛ اما اینترنت، امروزه به عنوان رسانه‌ای فعال ایفای نقش می‌کند. هنوز هم بسیاری از افراد برای خرید محصول در گوگل جستجو می‌کنند و رسانه‌های تعاملی نظیر اینستاگرام و تلگرام این امکان را می‌دهند تا ردپای دقیقی از بازدیدکنندگان سایت را ببینید.

وعده بدهید

روسر ریوز، سال‌ها در آژانس تبلیغاتی «تد بیت» مشغول به کار بود و در سال 1961، کتابی با عنوان «واقعیت در تبلیغات» نوشت. وی در آن کتاب، فعالان عرصه تبلیغات را مم می‌کند که تمامی ابزارهای ارتباطی خود را روی فرآیندی به نام یو.اس.پی (پیشنهاد فروش به شیوه‌ای منحصر به فرد) متمرکز کنند. ریوز در مورد این فرآیند می‌نویسد: «مشتری می‌خواهد از هر تبلیغی فقط یک چیز را به خاطر بسپارد؛ یک ادعای قوی یا ایده خلاقانه»
این ادعا البته نباید بزرگتر از خود محصول یا خدمت عرضه شده باشد و باید قدرت آن به حدی باشد که وقتی مخاطب قصد خرید دارد، فوری آن را به یاد بیاورد.

زمان درست را انتخاب کنید

زمان مناسب این است که وقتی دیگران نیستند، شما باشید پس یک برنامه ریزی مناسب با

استراتژی قیمت گذاری درست برای تبلیغات در نظر بگیرید. برای برنامه ریزی موثر این راهکارهای تبلیغاتی باید قدم‌هایی را بردارید: معرفی محصول، جستجو برای یک ایده کلیدی، انتخاب مخاطب، تعیین هدف و در نهایت تعیین بودجه.

از دیگران پیروی نکنید

متفاوت بودن در بسیاری از موارد خطرناک به حساب می‌آید اما تبلیغات جایی است که با خیال آسوده باید متفاوت باشید. چیزی را ارائه دهید که می‌توانید مدافع آن باشید و همیشه خط قرمزها را هم در نظر بگیرید.

مخاطب را از دست ندهید

به جای آن‌که رو‌به‌روی مخاطب قرار بگیرید کنارش بایستید و فکر کنید که آیا خودتان مشتری محصولی که در حال تبلیغ آن هستید، خواهید شد؟ باید به مخاطب اطلاعات درست و دقیقی بدهید تا تصوری روشن از محصول داشته باشد. این امیدی واهی است که اگر یک‌بار مشتری را جذب کردید و او به خرید محصول عادت کرد، برای همیشه او را به‌عنوان یک مشتری وفادار خواهید داشت، واقعیت این است باید برای مخاطب‌های قبلی یک محصول هم راهکارهای خلاقانه داشت.

یک تصمیم‌گیرنده اصلی وجود داشته باشد

شنیدن نظرات مختلف همیشه راهگشاست و تشکیل اتاق‌های فکر برای رسیدن به یک ایده در تبلیغات به همین دلیل است. البته نباید ارائه نظرات مختلف باعث پراکندگی شود یعنی تبلیغ ترکیبی از ایده‌ها، آرا و سلایق متفاوت باشد. یک نفر باید پس از شنیدن همه ایده‌ها و با توجه به استراتژی به یک جمع‌بندی برسد.

برای هر محصولی تبلیغ نکنید

اگر جنسی خوب نبود به‌هیچ‌وجه نپذیرید که برایش تبلیغ کنید. وقتی دروغ بگویید نه‌تنها بار گناه خود را سنگین می‌کنید، بلکه به همکارانتان هم آسیب می‌زنید، چون نگاه مشتری به مقوله تبلیغ خدشه‌دار می‌شود.

گزارش بدهید

و درنهایت، عملکرد مفصلی از خود به سفارش‌دهنده ارائه دهید تا هم سفارش‌دهنده تصور درستی از آنچه اتفاق افتاده است داشته باشد و هم پایبندی خود به تعهدات را نشان بدهید.

    اگر علاقه‌مند هستيد که سطح جديدي از آموزش را تجربه کنيد، با ما از طريق راه هاي ارتباطي زير همراه شويد

  

مطالعه اين مقاله در مجله‌ي 360 درجه       

ورود به سايت 360 درجه          

اينستاگرام ما        

تلگرام ما


360 درجه

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها